Wednesday, April 30, 2008

Sleepy Hubby...

Assalamualaikum....
Syukur Alhamdulillah kerna diri ini masih lagi berdiri di atas muka bumi dengan izin dari-Nya. Sebelum tibanya saat diri ini berada di bawah muka bumi... sendirian... kegelapan... jasad dimamah tanah... menanti persoalan malaikat. Sudahkan kita bersedia menempuh saat2 yang getir itu...? Sama2 kite muhasabah diri kita dan membuat persiapan secukupnya.
Seperti biasa...saat2 yang berlalu terasa begitu pantas meninggalkan daku. Cuaca panas terik pada hari ini membuat aku menanti2 kehadiran sang rembulan yang menerangi malam. Dengan izin-Nya...sang rembulan langsung tidak mempunyai kuasa malah Allah SWT yg berkuasa merancang segalanya. Kehadiran malam berteman sang rembulan tetap didampingi oleh kehangatan malam hingga aku menggagahi diri tidur tanpa baju (-_-) Setelah tamatnya zaman kampus, entah kenapa aku jarang tidur petang. Dahulu aku kerap pulang ke rumah after class semata2 untuk tidur. Kini aku mengisi masa petang dgn surfing internet atau membaca buku. Namun aku tetap redha & berasa bahgia dgn gelaran "Sleepy Hubby" yg diberikan oleh azzahra.
Malam yg panjang terasa begitu singkat kerna daku hanya berada di alam mimpi selama 2 jam. Aku bangkit jam 3 pagi semata2 untuk menonton Champions League Semi Final antara Man United vs Barcelona. Dengan kehadiran 3 kelab EPL kecuali Arsenal membuat aku hilang mood. Namun aku gagahi diri for the sake of football passion hehehehe... Namun aku pulang kecewa kerna Barcelona tewas huhu... Sampai di rumah, aku mengambil kesempatan untuk menghadap-Nya dalam tahajjud... Aku sedar kini telah lalai dengan nikmat dunia yg manja membelai diriku ini. Ya Allah...bimbinglah hamba-Mu ini... Ameen... Aku sempat berdoa moga dipermudahkan azzahra menjawab soalan exam... Ameen... InsyaAllah, hingga bertemu kembali dalam coretan tinta ukhuwah






No comments: