Saturday, February 10, 2007

Rest In Peace, InsyaAllah

Assalamualaikum....
Alhamdulillah....syukur pada-Nya kerana masih ade lagi hari ini....esok aku tidak pasti....mungkin aku akan dipanggil menghadap-Nya.....atau mungkin masih ade lg esok untuk aku menyumbangkan sesuatu untuk Islam.....

Kebelakangan ni.....aku seolah2 kehabisan tenaga... umpama bateri yg lemah dan perlu di"charge"..... itulah aku.....ujian demi ujian....dilema demi dilema.....aku tewas dan tidak mampu untuk istiqamah dgn jalan yg aku pilih....mujur ade teman2 dan sahabat2 yg setia menanti....mengajak aku ke jalan yg lurus....mujur ade teman2 dan sahabat2 yang memahami diri ini.....terharu apabile aku lama menyepi......

"Dan tidak ada yang lebih baik perkataannya daripada orang yang menyeru kepada (mentauhidkan dan mematuhi perintah) Allah dan dia sendiri mengerjakan amal soleh sambil berkata : Sesungguhnya, aku adalah daripada kalangan orang Islam (yang benar-benar berserah kepada Allah)." -Al Fussilat : 33-

7 comments:

Anonymous said...

Salam...

Tengok baby tu kenyit mata...rasa bahagia sangat...mcm ade satu rechargable source bg diri aku ni... InsyaAllah...

-tinta ukhuwah-

Anonymous said...

Salam..

Tiada satu pekerjaan yg lbh melegakan hati dan lebih agung pahalanya selain mengingati Allah

" kerana itu ingatlah kamu kepadaKU necsaya Aku ingat (pula) kepadamu.." [ Al-Baqarah : 152 ]

+jg diri hiasi peribadi +

Anonymous said...

salam...

basahkan lidah dan penuhi jiwa kite dgn zikrullah sebagai tanda kite mengingati Allah....
Amalkan Subhanallah, Alhamdulillah, Lailaha IllaAllah, Allahu Akhbar 100 kali pagi dan petang.... Amalkan juga Selawat ke atas Baginda Rasulullah SAW 100kali pagi dan petang... Amalkan juga Istighfar 100 kali pagi dan petang... Inilah amalan zikrullah yg disyorkan oleh alim ulama...
same2 kite semua amalkannya...
InsyaAllah...

-tinta ukhuwah-

Unknown said...

sekadar bertanya..

amalan tu ada dalil2 ke..kata2 alim ulama kalau tiada asal usul xleh diterima..bukan menkritik tp nakkan penjelasan..macam baca yasin, kenduri arwah, zikir n doa ramai2 pas solat jamaah sume tu bnyk ulama kata tp dalil xde pun.kan bidaah tu seburuk2 perkara..kalo salah tlg tegur balik..

Anonymous said...

Salam...

Banyak dalil2 dr Al Quran dan Hadis mengenai Fadhilat Zikir di Kitab Fadhail Amal...

1) "Hendaklah lidahmu sentiasa basah dengan zikrullah...."

2)Hazrat Jabir r.a meriwayatkan, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda, "Zikir yg terbaik ialah Laailaaha Illallah... dan doa yang terbaik ialah Alhamdulillah" -Hadis riwayat Tirmizi-

3)"Dan sebutlah (nama) Tuhanmu sebanyak-banyaknya serta bertasbihlah pada waktu petang dan pagi hari" -Ali Imran : 41-

4)Allah SWT mengurniakan kepada orang yg sibuk berzikir lebih daripada orang yang meminta kepada-Nya. Dalam sebuah hadis Qudsi, Allah SWT berfirman, "Sesiapa yang sibuk berzikir sehingga tidak sempat berdoa kepadaKu nescaya Aku berikan kepadanya sesuatu yg lebih baik daripada orang yg berdoa kepadaKu."

InsyaAllah...banyak lg fadhilat dalam Kitab Fadhail Amal

tinta-ukhuwah

Unknown said...

soalan zikir aku tu sbenanye kat bilangan 100 yg ko sebut..zikir pg petang siang malam pn mmg elok dh..

pasal aku cakap ada baca yasin mlm jumaat n bende lain yg xde dalil tu ada org kata aku wahabi/salafi...makhluk tu xtau apa dia wahabi/salafi kot..suruh dia dgh ceramah dr mahmood zuhdy la..bekas dekan Fakulti Pengajian Islam Uni Malaya...stgh org ni xtau apa2 pastu fitnah org x pasal2..x paham aku...apa yg wahabi sesat pn xtau la..

Anonymous said...

Salam...

To jeghi, maafla kalo aku x dpt beri keterangan @ hujah yg lebih terperinci, aku masih blaja2 lg ilmu agama...InsyaAllah, xde sangka buruk antara kite...
Mengenai zikrullah 300pg dan 300ptg tu...ia adalah satu disiplin atau tertib yg disyorkan oleh Ulama' untuk diamalkan... seprti juga study @ menuntut ilmu, ia adalah satu kewajipan, dan tertib dan disiplinnya kite yg merancang....InsyaAllah... moga dengan zikrullah, dapat mendekatkan diri kita pada Allah SWT...

-tinta ukhuwah-