Sunday, March 4, 2012

Sunset at Masjid Putrajaya - 8 January 2012


Assalamualaikum...

Alhamdulillah...bertemu kembali di ukhuwah maya ini setelah sepi hampir beberapa bulan dgn komitmen kerja & keluarga (^_^) Syukur kepada Allah SWT atas nikmat yang tak terhitung banyaknya pada diri daku ini.

Teringin berkongsi kenangan keluarga kami ketika rehlah di tasik Putrajaya sambil melihat matahari terbenam dan seterusnya solat berjamaah bersama-sama di Masjid Zainal Abidin yang tersergam indah. Melihat masjid ini dari dalam terus daku teringat video klip nasyid tema Imam Muda. Subhanallah...tenangnya hati nurani tatkala beribadat dalam ruang solat terbuka dgn alunan angin sepoi-sepoi bahasa & pemandangan lampu neon berwarna-warni dari jambatan Putrajaya (-_-) Allahu Akhbar!!!

Kami bergegas pulang setelah solat Maghrib kerna daku perlu kembali ke Pasir Gudang dengan menaiki bas jam 11mlm... Ummu Wafa menghantar daku ke Terminal Bersepadu Selatan dan seterusnya drive pulang ke UIA bersama Wafa...Syahdu hati ini melihat Wafa menangis ketika pertama kali memakai 'car seat' di sisi Ummu Wafa...Namun beliau akhirnya lena dibuai mimpi... Subhanallah....(^_^)

No comments: