Wednesday, May 6, 2009

Selamat Hari Pekerja!!!




Assalamualaikum....
Bertemu kembali di serambi ukhuwah ini. Alhamdulillah...diri ini masih mampu bernafas dengan izin-Nya. Alhamdulillah diri ini masih mampu berjalan dengan izin-Nya. Alhamdulillah jantung ini masih mampu berdenyut dengan izin-Nya. Segala puji hanya milik-Nya...
Tanggal 1 Mei yg jatuh pd hari Jumaat lepas amat2 aku nantikan sepanjang kalendar 2009. Pertama, kerana inilah pertama kali aku dgn rasminya layak menyambut Hari Pekerja sebagai seorang pekerja. Kedua, aku dpt extend cuti smpi ari Isnin semata2 untuk spend masa "bercuti bersama keluarga". Namun tanpa disangka, ungkapan "Bercuti bersama keluarga" menjadi bahan gurauan di ofis kerana hanya aku seorang cuti smpi Isnin hehe. Silap aku jgk, terlalu lurus dan bendul smpi email pd sume org..."Saya tidak dapat hadir production meeting kerana bercuti bersama keluarga"...hehehe
Memang benar daku puas spend masa dgn family. Shopping & berkelah di air terjun menjadi agenda utama. Terlintas juga di hati untuk menyiapkan repair report ketika bercuti, namun hanya angan2 kosong aje hehe...Rasa malassss je ingin kembali ke ofis...huhu... InsyaAllah berkat niat dan azam untuk mencari rezeki yg halal, pasti daku gagahi diri ini....

No comments: