Monday, May 28, 2007

Untukmu Ibu...


Assalamualaikum semua... Alhamdulillah dengan izin dari-Nya, jari jemariku ini masih mampu menaip pada bingkisan ukhuwah ini (^_^) Cepatnya masa berlalu. Banyak yg ingin aku kongsi di lembaran ukhuwah ini. Tapi apakan daya, Allah adalah sebaik2 perancang dalam hidup kita ini.
Hari demi hari yg sibuk dgn urusan kerja & study, dari pagi hingga ke malam, hampir sama rutin hidupku... Adakalanya aku terasa ingin lari jauh dari kehidupan ini untuk mencari ketenangan bersama-Nya.... Aku rindukan saat2 dulu.... (-_-)


Untukmu ibu... Aku tulis warkah ukhuwah kali ini. Masih ingat lagi daku ketika pulang ke kampung halaman pada 3 minggu lepas. Berita gembira yg daku terima benar2 mengejutkan. Dengan wajah yg ceria dan berseri2, ibu bersungguh2 bercerita padaku tentang kandungan ibu yg baru berusia 2 bulan. Abah turut tersipu malu namun xmampu menyembunyikan berita gembira ini. Aku hampir x percaya, pada usia 24 tahun, aku masih lg dapat merasa kehadiran seorang adik bongsu. Sesungguhnya kami sekeluarga benar2 berharap akan kehadiran seorang baby muslimah (^_^) InsyaAllah.... moga semua dapat mendoakan agar ibu dan kami sekeluarga dapat merealisasikan impian kami sekeluarga untuk menerima kehadiran baby muslimah walaupun semuanya belum pasti (-_-) InsyaAllah.... moga semua dapat hadiahkan Surah Mariam untuk ibu dan InsyaAllah kehadiran seorang baby muslimah benar2 dinantikan (^_^)






No comments: