Friday, March 16, 2007

Pandangan Hati Itu Yg Hakiki

Assalamualaikum....

Alhamdulillah, dengan izin dari-Nya kite bertemu kembali di pautan ukhuwah ini... Hari2 yang berlalu terasa begitu lambat, komitmen pada 'dia' dan study membuat diriku lebih berdisiplin dalam melalui campus life....Tambahan pula, final exam hanya berbaki 2 minggu sebelum kehangatannya begitu dirasai... Aku masih belum lagi membuat final decision untuk Latihan Industri pada bulan April ni... Setakat ni hanya satu company yg menawarkan tempat untukku menimba pengalaman... Jauh di sudut hatiku masih mengharap untuk mendapat 'site' @ 'manufacturing' untuk Latihan Industri aku.... Allah Knows Best For Me.....Juga jauh di sudut hati ni, aku memohon pada-Nya agar Latihan Industri aku dekat pada 'dia'.... (-_-)
"Bila kau letih dan hilang semangat, Allah tahu betapa kau telah mencuba sedaya upaya.... Bila tangisanmu berpanjangan dan hatimu kedukaan, Allah telah mengira titisan air matamu... Bila kau rasa ketinggalan dan masa meninggalkanmu, Allah setia di sisimu... Bila kau telah mencuba segalanya tetapi tidak tahu arah tujuan, Allah ada jalan penyelesaiannya... Bila tidak ada yang bererti buatmu, keliru dan kecewa, Allah adalah jawapannya...."
-warkah dari sekuntum mawar hafizah-
Syukur pada-Nya kerana diriku ini tidak lagi keseorangan dalam menempuh segala ujian & cabaran hidup ini...Seiring, Sejalan, Menempuh Ujian..... Allah Knows Best.... Indeed...
-tinta ukhuwah-




No comments: