Saturday, March 31, 2007

Moment To Remember..


Assalamualaikum...

Alhamdulillah...Dengan izin-Nya, bertemu kite kembali dalam warkah ukhuwah ini. Tinta ukhuwah ini semakin kering dek kerana diriku agak sibuk dengan preparation for Final Exam Semester 2 2006/2007. Alhamdulillah... Kehadiran 'dia' umpama charger @ pendorong dalam hidupku... Tinta ukhuwah yg semakin kering, kini berisi kembali dengan kasih-sayang yg disemai hanya semata2 mengharap keredhaan Ilahi... Ameen (^_^)

Minggu ini bermulalah Final Exam bagi diriku. Mungkin rakan2 seperjuangan di IPT lain juga tidak sabar menanti kehadirannya. Alhamdulillah, segala persiapan telah disiapkan. Umpama menuju ke medan perang, langkah demi langkah perlu teguh berbekal semangat dan azam yg suci.... Manisnya ayat ini, sedangkan diriku ada kalanya goyah menghadapi laluan exam yg berliku...InsyaAllah, berbekal ilmu di dada dan doa kepada-Nya...Aku tawakkal dan pasrah pada-Mu, Ya Allah....

Masihkah 'dikau' ingat... Memori semalam...Satu pertemuan yg menjadi tali pengikat ukhuwah kita...Ukhuwah yg kita semai dari keputusan istikharah, kite baja dengan iman & amal... Masihkah 'dikau' ingat pada sekeping doa yg 'dikau' utus pada diriku...

Ya Allah..
Ampunilah kami..
Tetapkanlah hati kami teguh di jalan-Mu..
Bimbinglah kami menuju redha-Mu..
Kurniakanlah kejayaan & kebahgiaan..
Buat diri kami di dunia & akhirat..
Masihkah 'dikau' ingat... Pada sekeping lagu yg 'dikau' utus pada diriku... Yang menjadi teman buat diriku tika kesepian... Yang menjadi salju buat diriku tika keresahan... Ya Allah, aku bersyukur atas kurniaan-Mu ini... (^_^)
Angin..
Kau nyanyikan lagu..
Untuk, permataku..
Tenang selalu..
Bayu..
Sampaikan berita..
Daku kini ceria..
Aman dan bahgia..
Selimutkan rinduku..
Bersama malammu..




4 comments:

Anonymous said...

masihkah kau ingat..
sekuntum 'BUNGA' itu...
di tapak tangan ini...
ish...x ingatlaa lirik nak sambung..
hehehe
thanks for everything dearie..(^_^)

Anonymous said...

Sekuntum mawar pink...
Buat insan yg teristimewa...
Berjubah pink...
(^_^)
Thanks dear...

tinta_ukhuwah

Anonymous said...

Salam..

" Barakallahu laka wa baraka alaika wa jama'a bainakuma fi khair "

[ semoga berkat Allah tetap untukmu, dan semoga berkat Allah tetap ke atasmu dan semoga Allah mengumpulkan kalian berdua dalam kebaikan ] ^_^ ..

:: Hadith diriwayatkan oleh Imam Tirmidzi, Abu Daud dan Ahmad ::

Anonymous said...

Syukran...

Jaga diri...
Hiasi Peribadi...

tinta_ukhuwah