Monday, June 29, 2009

Imbas Kembali : Father's Day

Assalamualaikum pembuka bicara

Alhamdulillah bertemu kembali di warkah maya ini. Kala ini, daku masih lg kelesuan setelah pulang dr bekerja. Tambahan pula, kaki kanan ini kembali sakit atas izin-Nya...Moga ALLAH memberi keinsafan dan pengajaran kpd insan yg menganianya diriku.

Everyday is Father's Day...Everyday is Mother's Day... Setiap saat, setiap detik, kita tidak pernah terlepas dari tanggungjawab utk berkhidmat dan berbakti kepada kedua2 ibu bapa. Tanggal 21 Jun yg lepas merupakan Hari Bapa yg disambut seluruh dunia. Aku dedikasikan posting kali ini utk bapa tersayang...Bukan ape, posting Hari Ibu telah aku abadikan minggu lepas...Hehehe, sbg anak mestilah adil meluahkan kasih sayang kepada kedua2 ibu bapa (^_^)

3 minggu lepas daku pulang ke kampung halaman. Kala itu, emosi dan fizikal daku kelesuan dan keletihan atas pelbagai ujian yg melanda. Masih lg terngiang di benak jiwa ini nasihat abah... Abah menegur diriku yg lemah dalam menempuh dugaan, yg lemah bila diuji oleh-Nya, yg lemah jati diri...Walaupun pedas segala nasihat dan teguran tersebut, namun daku akui hakikat diri ini yg saban hari makin lemas dipukul ombak ujian dari-Nya...Terima kasih abah atas nasihat dan teguran yg tidak pernah putus2...InsyaAllah anakmu ini akan berjanji untuk mengorak langkah dan menempuh segala dugaan ini dgn cekal... Ameen....

No comments: