Sunday, September 7, 2008

Ramadhan & Shah Alam

Assalamualaikum....

Alhamdulillah...bertemu kembali di lapangan ukhuwah maya ini dengan izin dan rahmat dari-Nya... Agak lama daku berdiam diri kerna sibuk dgn tugasan kerja dan pengisian Ramadhan... Tambahan pula daku baru berpindah umah sewa ke Seksyen 7 Shah Alam. Pertama kali daku tinggal di Shah Alam yg agak asing pd diriku. Namun suasana yg harmoni dn tenang buat aku jatuh hati pada pandangan pertama hehehe...

Rinduuuu sgt pada suasana berpuasa sebagai student. Namun semuanya telah berlalu dn kini aku telah bekerja. Syukur ofis hour tamat jam 5 ptg lebih awal. Jadi aku dpt bersedia dan berehat sebelum malam menjelma. Berbuka puasa di Surau Sekyen 7 sudah menjadi rutin harianku. Manakala sahur di Masjid Shah Alam dn ada kalanya di umah. Azzahra menegur diriku kerna terlalu berjimat...hehe. Hanya kelmarin daku sempat berbuka puasa di Inverted Dome, Muzium Kesenian Islam di Bangsar. Itu pun kerna ade jemputan dan free... hehe... mmg betulla teka-teki yg aku dgr di radio... "Makanan ape yg palingggg sedap?" jawapannya ialah "Makan free" hehehe....

Sempena Ramadhan ni...seperti biasa aku akan meneruskn azam untuk khatam Al Quran dn menyempurnakan Tarawih. Malah iktikaf di masjid juga dipermudahkan kerna Surau At-Taqwa Seksyen 7 hanya di belakang umahku...Malu rasanya jika azan dilaungkan namun daku tidak menyambut 'jemputan' itu. Moga sama2 kite memperbanyakkan doa dan ibadah di bulan yg mulia ni...Banyak sgt doa dan permintaan yg daku ingin minta dari-Nya... Mungkin kerna dosa dn kelemahan diriku membuat daku malu meminta dari-Nya...Namun aku yakin Allah sentiasa mendengan keluhan hamba-Nya....
Hingga bertemu kembali InsyaAllah...


No comments: